Meghosszabbították az ügyfélfogadási szünetet a szekszárdi városházán április 26-ig
2021.04.18.A dr. Gábor Ferenc jegyző által kiadott tájékoztatás szerint a járványhelyzetre való tekintettel a polgármesteri hivatal épületébe kizárólag anyakönyvi ügyek intézése céljából lehet belépni, előzetes telefonos időpontegyeztetés után.
Az anyakönyvi osztályon a személyes ügyintézést igénylő ügyek a rendes ügyfélfogadási időben továbbra is folynak. Ilyenek a házasságkötés bejelentése, valamint a névváltoztatással, illetve az apai elismerő nyilatkozatokkal kapcsolatos ügyek. Az aktuális anyakönyvi tájékoztatók, a házasságkötés szabályai a http://koronavirus.szekszard.hu/ oldalon elérhetők.
Anyakönyvi kivonatot csak postai úton továbbítják a beküldött kérelem alapján. Kérelem nyomtatvány a fenti honlapról letölthető, a magyarorszag.hu-n keresztül is igényelhető.
A közlemény felhívja a figyelmet: a 2021. március 16. – 2021. április 26. közötti időpontra meghirdetett térítési díjak befizetésével kapcsolatosan a hivatal új időpontokat közöl. A térítési díjakat addig nem kell befizetni.
Azokat, akik egyéb ügyekben keresnék a polgármesteri hivatalt, arra kérik, hogy érdeklődjenek a 74/504-100 as központi telefonszámon. A polgármesteri hivatal ügyintézéssel foglalkozó munkatársaival továbbra is kapcsolatba lehet lépnielektronikus levélben. Az elérhetőségeket megtalálják a https://szekszard.hu/hu/polgarmesteri-hivatal/elerhetoseg oldalon.
A minél gyorsabb és zökkenőmentesebb ügyintézés érdekében szinte valamennyi szükséges nyomtatvány megtalálható és letölthető a város honlapjáról, a szekszard.hu oldalról. A minél zökkenőmentesebb ügyintézés érdekében a hivatal – központi számán keresztül elérhető – munkatársai ebben is szívesen segítenek.
A közlemény arra kéri az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárokat, hogy elsősorban az online ügyintézési lehetőségeket vegyék igénybe. A leggyakoribb ügykörökben elérhető az elektronikus ügyintézés az Önkormányzati Hivatali Portálon, amely a https://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalon érhető el. A portálra ügyfélkapu regisztrációval, elektronikus személyi igazolvány birtokában, vagy telefonos azonosítással lehet belépni.
Az e-papír szolgáltatás használatával valamennyi ügyben lehetőség van a kérelem benyújtására, a bejelentkezéshez szintén ügyfélkapus azonosítás szükséges.
A tájékoztatás arra is felhívja a figyelmet, hogy az ügyfélkapus regisztrációval nem rendelkezők számos ügyben – adók, díjak, illetékek elektronikus úton történő rendezésére – postai úton is leadhatják kérelmüket. Szintén lehetőség van az adók, díjak, illetékek elektronikus úton történő rendezésére. Ehhez az Önkormányzati Hivatali Portálon – az érintett önkormányzat kiválasztását követően a bal oldali menüsorban található „Adók, díjak, illetékek befizetése” menüre kell kattintani, és követni az utasításokat.
Dr. Gábor Ferenc közleménye felidézi: az ügyfélfogadási szünetet a védelmi intézkedések ideiglenes szigorításáról szóló – 104/2021. (III. 5.) – kormányrendelet előírásainak végrehajtása érdekében és azzal összhangban rendelték el még március 8-tól.
nlcs
Ha teszett Önnek a cikk, ossza meg másokkal is!